
Un logo este un simbol reprezentat printr-o imagine, grafica, cuvinte, o forma geometrica sau toate unite intre ele formand un ansablu care ilustreaza imaginea unei afaceri. Este utilizat pentru a atrage privirea si a ramane intiparit in memorie.
- Ajuta utilizatorii sa identifice segmentul din care face parte afacerea;
- Logo este foarte usor de asociat cu brand-ul creat;
- Ilustreaza profesionalismul, imbunatatind imaginea afacerii prin logo creat;
- Ofera incredere utilizatorilor. O afacere care investeste in imaginea lor este perceputa in ochii acestora ca fiind de incredere.


Un Logo poate prezenta urmatoarele componente:
- Imagine – Atunci cand se doreste ca logo-ul sa fie o imagine, aceasta trebuie sa fie una cat mai sugestiva, clara si bine dimensionata. Trebuie sa indice celui ce o vizualizeaza scopul firmei, domeniul de activitate si profesionalism;
- Tipografie – Un logo poate contine o simpla litera, o prescurtare sau chiar numele respectivei afaceri, scrise in diferite moduri dorite;
- Slogan – De cele mai multe ori este alcatuit dintr-o propozitie special creata sa fie retinuta cu usurinta si sa sugereze activitatea respectivei afaceri;
- Culoare – Avand in vedere gama larga de culori ce pot fi utilizate, acest aspect va oferi detalii si despre seriozitatea companiei. Pot fi folosite atat culori apropiate ca si nuanta, cat si cele opuse. Se recomanda evitarea folosirii a mai mult de 3 culori intr-un singur logo.
Eficienta unui logo depinde de urmatoarele elemente:
- Trebuie sa fie potrivit segmentului de clienti caruia i se adreseaza. Logo-ul nu trebuie sa fie in antiteza cu domeniul de activitate al afacerii;
- Trebuie sa fie pe intelesul tuturor. Textul sau sloganul trebuie sa fie usor de inteles, iar imaginea usor de descifrat dintr-o singura privire. Astfel logo-ul va fi si mai usor de retinut de catre cei ce il vizualizeaza;
- Logo trebuie sa se diferentieze de cele ale concurentei pe piata. Cu cat este mai distinct, cu atat este mai usor de memorat si reamintit ulterior de catre cei ce il vizualizeaza.
Vector Logo & Raster Logo
Vector Logo
Este alcatuit dintr-un ansamblu de linii si puncte, ce pot fi scalate fara o limita impusa si fara a afecta din calitatea si claritatea Logo-ului.

Raster Logo
Este alcatuit dintr-un puzzle de pixeli de diferite nuante care prezinta o limita de scalare, avand o claritate si calitate scazuta a imaginii.

Orice Logo vectorial poate fi modificat astfel incat sa devina raster, insa un raster Logo nu poate fi modificat astfel incat sa devina vector. Un vector Logo poate fi creat doar intr-un program cu vectori.
Scalabil
- Scalabilitatea reprezinta cel mai mare avantaj al unui Logo vectorial. Fiind alcatuit din puncte unite intre ele prin linii, acestea vor ilustra diferite forme geometrice pe baza de ecuatii matematice. Acesta poate fi scalat de utilizator fara limitari, pastrand aceeasi calitate si claritate.
- In ceea ce priveste raster Logo, acesta isi va pierde din calitate si claritate odata cu scalarea datorita pixelilor.
Avand in vedere faptul ca acest Logo va fi afisat sub diferite forme publicitare cu dimensiuni diferite (carti de vizita, banner, etc.), se va prefera folosirea unui Logo vectorial.
Flexibil
- Atat timp cat se foloseste un soft ce permite editarea vectoriala exista posibilitatea exportarii fisierului ce se pliaza pe toate tipurile de grafica necesare. Soft-ul include atat export vectorial (AI, EPS, SVG, PDF), cat si format raster (PNG, JPEG, GIF, TIFF, etc.).

Editabil
- Un fisier care este vectorial este foarte usor de editat. Acest lucru este in avantajul designer-ului deoarece pe parcursul proiectului pot fi solicitate numeroase modificari din partea clientului. Cu ajutorul Adobe illustrator se pot modifica culori, elemente, etc. foarte rapid, iar fisierele vectoriale care au date doar in format ASCII pot fi editate cu ajutorul instrumentelor simple de editare a textelor.
- Un fisier raster nu se poate edita.
Independent
- Grafica unui Logo vectorial nu este afectata de rezolutia imaginii. Poate fi afectat doar de rezolutia obiectului de afisare, cum sunt monitoarele de exemplu.
- Grafica celor raster este inferioara celor vectoriale, iar rezolutia acestora nu poate fi imbunatatita nici daca este afisat pe un monitor avansat.
Dimensiunea fisierului - Un logo raster este alcatuit din numerosi pixeli, care contribuie la calitatea acestuia, astfel incat este mai calitativ cu cat prezinta mai multi pixeli. De asemenea, coordonatele pixelilor si informatiile legate de culori influenteaza dimensiunea fisierului. Memorarea acestora creste semnificativ dimensiunea fisierului.
- Un fisier cu logo vectorial nu are de salvat o cantitate atat de mare de informatii.